Uitbesteden vs zelf doen, waar kiest u voor?
Of u nu een groot of klein bedrijf heeft, er zijn veel taken die uitgevoerd moeten worden om succesvol te zijn. Soms zijn het er zo veel dat uitbesteding wel nootzakelijk is, maar voor welke taken kies je dan? In deze blog zullen we de verschillende taken bespreken, zodat u beter kan beslissen welke taken u uit wil besteden en welke taken u zelf wilt doen.
Orderverwerking
Een taak die veel online webshops uitbesteden is orderverwerking. Orderverwerkingsbedrijven slaan de producten op in magazijnen en versturen het vervolgens naar de klant. Het enige dat een online webshop hoeft te doen is het product in te kopen en te verkopen. Het uitbesteden van deze taak verkort vaak de verzendingsduur en zorgt voor goedkopere verzendkosten. De reden dat dit de verzendingsduur verkort, is omdat de orderververwerkingsbedrijven strategisch gevestigd zijn.
Content creatie
Ieder bedrijf met een website heeft behoefte aan goede content. Het kan helpen bij de organische vindbaarheid van uw bedrijf. De organische vindbaarheid is de vindbaarheid waar niet voor betaald is. Denk hierbij aan de plek die uw bedrijf heeft op google en linkjes die terug bewijzen naar uw website. Met content wordt het schrijven van productpagina’s en het schrijven van blogs zoals deze bedoeld. Het uitbesteden hiervan kan handig zijn, omdat het schrijven van goede blogs en productpagina’s lastig kan zijn. Wat is er dan makkelijker dan een professional inschakelen die het werk voor u doet.
Salarisadministratie
Een belangrijk onderdeel van het runnen van een bedrijf met personeel is het op tijd uitbetalen van salaris. Als dit niet gebeurd, kan dit leiden tot ontevreden werknemers. Ontevreden werknemers kosten al gauw meer dan tevreden werknemers, aangezien ze minder bereid zijn om hard te werken. Hierbij kan het handig zijn om de salarisadministratie van uw bedrijf uit te besteden. Daarnaast scheelt het tijd en hoeft u niet na te denken over alle wet en regelgeving die hierbij komt kijken.
Telemarketing
U kent het vast nog wel van vroeger, u werd gebeld en dan was het weer een verkoper die u een product aan wilde smeren. Dit is telemarketing. Tegenwoordig mag er niet meer ongevraagd naar mensen worden gebeld, maar is telemarketing zeker nog wel een belangrijk onderdeel van de marketingstrategie. Het kan uw B2B bedrijf naar een hoger niveau tillen, door uw producten B2B te verkopen. Telemarketing is zeker niet voor iedereen weggelegd en vereist veel expertise. Het grootste telemarketingbedrijf van Nederland is Convins. www.convins.eu heeft meer dan 12,5 jaar ervaring in het vakgebied en meer dan 55 vaste werknemers.
Klantenservice
Iets wat verwacht wordt om dichtbij het bedrijf te houden is de klantenservice, maar u kan het ook zeker uitbesteden. De klantenservice zorgt voor klachten of vragen die mensen hebben met het product of dienst dat u levert. Het uitbesteden van de klantenservice is voornamelijk handig als uw bedrijf exponentieel groeit. Als uw bedrijf snel groeit, kan de interne klantenservice de groei vaak niet aan. Een externe klantenservice kan sneller mee groeien omdat ze genoeg mensen in dienst hebben om deze groei aan te kunnen.